Forced wipe, nieuw monument, pillars zijn eruit
Met de forced wipe in zicht en het verlaten van de Early Access status zien we wat visuele wijzigingen in de game die een wipe nodig hebben. Het is nog niet duidelijk of de NPC scientist bots in de game zullen verschijnen, maar het nieuwe water-monument zien we wel.
Ook zien we wat meer rotsen en hellingen over de map. Het nieuwe water-monument voorziet ons van wat loot en – je raadt het al – water. Ook de rivieren hebben een aangename verbetering: geen vieze groene smurrie, maar helder blauw water.
De pilaren voor in de base zijn verdwenen. Er werd niet veel gebruikgemaakt van deze dingen, omdat de upkeep kosten relatief hoog zijn. Ze zaten in de game voor wat extra stabiliteit tijdens het bouwen, maar in vergelijking met ‘door frames’ en walls geven ze dat helemaal niet. Frames zijn wat lelijker, maar veel stabieler.
De ‘junkyard’ heeft nu ook een recycler. Waar precies is nog niet duidelijk, maar dat zien we snel genoeg.
Ook zien we verbeteringen aan de AI en NPC scientists. Ze worden slimmer: de botjes bewegen zich beter, ze kunnen nu deuren open en slopen barricades die in hun weg staan. Het is nog niet duidelijk of we de bots zullen zien. Server owners kunnen de bots wel handmatig aanzetten.
Devs hebben meer tips in de game gegooid. Gelukkig voor velen van ons kunnen we ze ook uitzetten: in de opties van je client.
We hebben nog niets gehoord over een forced blueprint wipe. Als die deze week niet is, wachten we nog 1 of 2 maanden op een blueprint wipe.
See you later!