Afgesloten loot, security doors, key cards, maar geen performance
In tegenstelling tot wat we allemaal erg hoopten zal de update van vanavond geen fixes brengen voor de performance issues die we de afgelopen maanden merkten. De game draait op een nieuwe versie van Unity die een aantal performance issues zouden kunnen verhelpen, maar daarvoor zijn wijzigingen in de game code nodig en daar was geen tijd voor. Let op dat dit probleem dus niet voor bepaalde servers of hosts gelden, maar voor alle servers.
Laten we eens kijken naar wat er wél in de update zit vanavond.
Security doors, access cards, fuse boxes….
Zoals eerder gemeld kunnen roleplayers in hun handen wrijven. Om bij de redelijk goede loot te komen zul je toegangskaarten moeten vinden. Ze zijn onderverdeeld in drie kleuren en geven je elk toegang tot een bepaalde deur. Naast deze kaarten moet je ook zorgen dat de deur stroom krijgt, maar dat is een fluitje van een cent.
Toegangskaarten kunnen over het algemeen worden gevonden op bureaus in monumenten, in scientist loot en de ‘hogere level’ kaarten kun je vinden in de lagere level rooms.
Green cards zijn te vinden op bureaus en scientist loot. Blue cards vind je op bureaus en kun je kopen in de Outpost en de red cards zijn te vinden in de ‘blue card areas’ achter gesloten deuren.
Om een deur open te krijgen heb je naast de kaart ook stroom nodig. Naast de deur zie je een kastje waarin je dit kunt regelen. Je hebt hiervoor zekeringen nodig die je door de hele map kunt vinden. De stroom is een beperkte tijd op de deur. De zekering kan ook niet onbeperkt gebruikt worden, maar gaat stuk na een aantal keer gebruiken. Je kunt ze ook recyclen voor 20 scrap als je er teveel hebt gevonden.
Let op dat iedere voorbijganger de zekering uit de deur kan halen en dan kun je er niet meer in. Verder zal de deur maar een beperkte tijd open blijven, dus je moet snel zijn. Vanuit de binnenkant kun je de deur wel gewoon open.
En de loot? Dat is nog niet helemaal bekend, maar het lijkt erop dat je in vanilla twee keer de hoeveelheid loot krijgt dan normaal. Op modded servers moet dit nog aangepast worden.
What else?
Op verzoek van de community is de Spas12 shotgun dodelijker geworden. Deze doet nu 135 damage in plaats van 105. De duikspullen hebben nieuwe ‘world models’ en zien er wat anders uit en er is een langere despawn tijd voor sulfur en gunpowder, dus dat blijft langer ‘liggen’ voordat het verdwijnt.
Toekomst
Het is jammer om te zien dat er helemaal niets is gedaan aan de performance issues (waar iedereen toch last van heeft). Niet alleen zijn server owners vaak de dupe (want die worden aangekeken op performance van een server), maar het is jammer om te zien dat er heel veel tijd is weggegooid met het toevoegen van deuren. Laten we hopen dat er additionele patches te zien zijn de komende week.