09/11: Downtime, haar, workbenches en nailguns
Een aantal van onze diensten waren onbereikbaar door een grote storing bij de provider. Lijkt erop dat we terug zijn, dus meteen op naar de update…
Haar
We gaan eindelijk wat haar zien in de game. De afgelopen weken konden admins al testen door bepaalde haar-soorten te spawnen en zoals kleding te dragen in de clothing slots, maar nu hebben alle players standaard haar (of je bent toevallig kaal, dat kan ook).
Net als ras en geslacht, krijgt een speler ook ‘random’ een haarstijl. En zoals in het echte leven, kun je ook kaal zijn.
Er is nog werk aan de winkel, dus wees niet bang als je nu nog lelijker bent geworden in de game.
Workbenches
Er is een nieuwe manier om aan blueprints te komen: workbench experimentation! Het doel is om een aantal scrap in de workbench te leggen en te ‘experimenteren’. Je hebt dan kans op een bepaalde blueprint, waarvan je niet van tevoren weet welke dat is en óf er wel een uitkomt. De tiers zijn ingesteld per workbench en je hebt per workbench ook een ander aantal scrap nodig.
Op dit moment zijn de kosten als volgt:
Level 1 workbench: 100 scrap
Level 2 workbench: 300 scrap
Level 3 workbench: 1000 scrap
Maar deze kunnen aangepast worden voordat de update er is.
Nailgun
Het was de afgelopen week een sport om wooden doors met een nailgun aan te pakken. Dat bleek niet al te lastig. Daar komt verandering in: vanaf vanavond zijn houten constructies niet meer breekbaar door een nailgun. De nailgun nails verdwijnen nu overigens niet meer, maar kun je – net als arrows – weer oppakken.
Wat nog meer?
Wijzigingen aan de sounds voor garage doors en nailguns en de flame turret kan niet meer gelocked worden.
Verder zijn ook de kosten van een aantal items verlaagd: oil refinery, searchlight, medkit, grill, double metal door, chain link en prison onderdelen en de miner hat.
Verwacht gedurende de dag meer updates…